HOME - RSS - AUTO TRANSLATE

27 oktober 2013

SCHWANGAU - ROTTENBUCH

Donderdag 26 september.

Toen we wakker werden, omstreeks 06.00 uur, regende het pijpenstelen.
Na het ontbijt vertrokken richting Neuschwanstein. Een rit van ongeveer 120 km. Ook daar regende het maar dat kon ons natuurlijk niet deren.
Bij de parkeerplaats van het kasteel was het behoorlijk druk. Omdat de afstand van de parkeerplaats tot aan het kasteel ongeveer anderhalve kilometer bedraagt, en het behoorlijk stijl is, besloten we heel romantisch met de huifkar, getrokken door twee stevige paarden ons te laten brengen. Daar hebben we geen spijt van gekregen. Boven moesten we nog 10 minuten omhoog lopen en dat viel niet mee. Gelukkig was het uitzicht heel mooi.
Daarna precies op tijd een rondleiding door het kasteel gehad. Ook daar was het afzien. Alles moest met de trap gedaan worden en dat leverde heel veel gepuf op en gelukkig niet alleen van ons.

Daarna zijn we in de stromende regen in 20 minuten naar de Marienbrug gelopen. Het is een brug over een 92 meter diepe kloof. Ook dat was weer berg op. Vanaf de brug heb je een werkelijk prachtig uitzicht op het kasteel. De bekendste foto’s van het kasteel zijn vanaf die plaats genomen..
Na de fotocessie vanaf de brug weer terug gelopen, nu gelukkig bergafwaarts. Daarna konden we met een bus terug rijden.

Na het bezoek aan het kasteel hebben we nog een kerk bezocht in Rottenbuch.
Hij staat bekend om zijn overdadige interieur in rococostijl.
Nadat we de kerk waren binnengegaan wisten we werkelijk niet wat we zagen. Geen stukje van de kerk was niet versierd met stucornamenten, beelden en schilderingen. Heel indrukwekkend maar daarnaast ook het gevoel van wat moet dit niet hebben gekost en wat kost het nu nog om het te onderhouden.

Daarna nog ruim 80 km rijden naar het hotel. Daar aangekomen hebben we heerlijk wat gedronken en gegeten.
Morgen gaan we naar Augsburg. De op twee na grootste stad van Beieren en met Trier de oudste steden van Duitsland.