HOME - RSS - AUTO TRANSLATE





28 juli 2007

Vrijdag 27 juli. Denemarken, Rønne Bornholm.

Ook vandaag liggen we met veel wind uit het zuidwesten in Rønne. We houden
vandaag een lummel dagje. We gaan naar de watersportwinkel om twee
landvasten te kopen. Speciaal voor gebruik in onze thuishaven. De oude waren
van de winter doorgeschavield. Ik splits er hier vast ogen in en een stalen
beschermbeugel. Voor de rest houden we het rustig.

Op weg naar de watersportwinkel hebben we een echt superjacht, een zeilboot
uit Denemarken de Mulligan, bewonderd. Hij lag afgemeerd in de beroepshaven.
Vanwege de diepgang en de lengte kan zo'n boot niet in de jachthaven liggen.
Op de boot was alles elektrisch te bedienen. Dat is wel nodig ook want
sommige van de lieren hadden een doorsnede van 40 cm. Het was op de kade een
komen en gaan van mensen die zich kwamen vergapen aan al die luxe.

In de haven is bijna iedereen blijven liggen. Slechts een enkel jacht is
aangekomen uit richting Duitsland. Dat is met een ruim windje nog wel te
bezeilen.

Laat in de middag belde Yuri en Lucas op. Yuri vertelde dat Jolanda en Lucas
een beetje in de lappenmand waren geweest. Nu ging het weer beter. Ook Yuri
was niet geheel klachtenvrij maar met wat medicijnen van de dokter wordt dat
ook opgelost. Toen we Lucas aan de telefoon kregen hebben we gehoord wat hij
allemaal al kan zeggen en vertellen. Als we thuis komen zullen we woorden
als jéh jéh jéh (caravan), moo (molen), kar (alle aanhangwagens) en nog wat
van die woorden niet meer van hem horen. Het was leuk hun stem weer te
horen.

Voor diner heb ik Cous-cous geprobeerd te maken, wel uit een pakje. Ik had
precies gedaan wat er op het pakje stond maar toen het op bord lag trokken
we beiden een bedenkelijk gezicht. We vonden het beiden maar niks. Ik heb me
morgen sperziebonen beloofd. Ik zag ze liggen in de supermarkt het water
kwam me in de mond te staan. Lekker met een balletje gehakt voor mij en
Anneke een dikke karbonade, verschil moet er zijn.

Reacties: 0

Schrijf een reactie - Laat weten wat je hier van vindt!